چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در روستای «چاهنسر» نیشابور افتتاح شد | تأمین درآمد ماهیانه ۸ میلیون تومان برای هر خانواده روستایی

  • کد خبر: ۱۶۳۰۵۱
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در روستای «چاهنسر» نیشابور افتتاح شد | تأمین درآمد ماهیانه ۸ میلیون تومان برای هر خانواده روستایی
آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی خانگی، ظهر امروز با حضور سردار محمد زهرایی فرمانده بسیج جهاد سازندگی کشور، سردار علی‌اکبر افراسیابی جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) و جمعی از مسئولان استانی در روستای «چاهنسر» از توابع بخش میانجلگه شهرستان نیشابور برگزار شد.

 به گزارش شهرآرانیوز، آیین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین نیروگاه برق خورشیدی خانگی، ظهر امروز با حضور سردار محمد زهرایی فرمانده بسیج جهاد سازندگی کشور، سردار علی‌اکبر افراسیابی جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) و جمعی از مسئولان استانی در روستای «چاه‏نسر» از توابع بخش میان‎جلگه شهرستان نیشابور برگزار شد.

شهدای امنیت اکثراً جهادگر بودند

فرمانده بسیج جهاد سازندگی کشور در این مراسم ضمن بازدید از ۱۸۲ پنل خورشیدی که بر فراز پشت‌بام خانه‌های روستایی نصب شده و به بهره‌برداری رسید، در اجتماع اهالی روستا حاضر شد و گفت: نیشابور، سرزمین مقدسی است که سردار شهید نورعلی شوشتری را به‌عنوان الگوی جاودانه دفاع مردم‌پایه در برابر ایادی استکبار مطرح کرد. بر همین اساس، از صمیم قلب درود می‌فرستم به شما مردم که پای انقلاب ایستاده‌اید و اگرچه همه جبهه استکبار برای براندازی شما قیام کرده، اما شما امام خود را تنها نگذاشتید. شما همان مردمی هستید که دلتان از محرومیت‌ها شکست، اما اجازه ندادید دل امام امت بشکند و تحریم شدید یا جنگ بر شما تحمیل شد، اما پا پس نکشیدید.
سردار زهرایی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تحقق تمدن نوین اسلامی پنج مرحله دارد؛ اولاً پیروزی انقلاب، سپس استقرار نظام سیاسی، در ادامه دولت سازی و سپس جامعه پردازی تا در نهایت تحقق تمدن نوین اسلامی صورت بگیرد. در طول این مسیر، سرسلسله پیروزی‌ها از دوران دفاع مقدس آغاز شد؛ یعنی از زمانی که مردم به خود تکیه کردند و اراده‌شان بر این شد که با اتحاد و همبستگی، خودشان اجازه ندهند که دشمن بر عزت و ناموس آن‌ها مسلط شود.
وی ادامه داد: پس از دفاع مقدس، مدافعان حرم آمدند و پس از آن تا سال ۱۴۰۱، جنگ تمام‌عیار ترکیبی همه جبهه استکبار در کار بوده تا در هر مرحله از تحقق تمدن نوین اسلامی جلوگیری شود. شما شاهد بودید که در سال گذشته کشور را درگیر چه بحرانی کردند به حدی که در طول تاریخ بی‌سابقه بود بیش از ۴۰۰ هنرمند دارای نفوذ در یک آشوب خیابانی به‌صورت رسمی اعلام موضع کنند.
فرمانده بسیج سازندگی کشور تأکید کرد: این جنگ تمام‌عیار بود، اما هاضمه انقلاب را این‌قدر رشد داد که همه این ناآرامی‌ها را مدیریت کرد. افراد زیادی به دنبال آن بودند که تقابل تن در برابر سلاح را برهم بزنند و جریان انقلابی را وادار کنند که دست به اسلحه ببرد، اما چه بسیار شهدایی که مظلومانه در این ناآرامی‌ها به خاک و خون کشیده شدند تا اصل انقلاب پابرجا بماند.

اقتصاد پویا در سایه وجود امنیت رقم می‌خورد

وی با بیان اینکه عمده شهدای امنیت در اغتشاشات اخیر از بدنه جهادگران و فعالان اردو‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی بوده‌اند، تصریح کرد: اقتصاد پویا در سایه وجود امنیت رقم می‌خورد. اساساً اقتصاد مقوله پیچیده‌ای است و در آن عوامل مختلفی به‌صورت دیالکتیک دخیل هستند. شما اگر بخواهید معیشت مردم را تأمین کنید باید در ابتدا فضایی را رقم بزنید که جوانان ناامید نباشند و اندیشه عبث گرایی که دشمن به دنبال ترویج آن است، از جامعه ریشه‌کن شود.
سردار زهرایی لیبرالیسم اقتصادی را به معنای اجبار وجود نظام ارباب و رعیتی و دیکته شدن شکاف طبقاتی به جامعه دانست و اظهار کرد:، چون مبنای اقتصاد مطابق با نفع مردم نوشته نشده، امروزه شاهد هستیم که یک کارگاه تولیدی برای اخذ مجوز باید ۱۴ ماه تلاش کند و در پیچ و خم بروکراسی اداری کمر خم کند درحالی که یک نفر می‌تواند با استفاده از رانت و فساد و رشوه، سه هزار میلیارد تومان وام بگیرد و از کشور بگریزد.
وی افزود: بسیج سازندگی به دنبال آن است که کولنی‌های کوچک اشتغال‎آفرین و مردم‌پایه را در کشور فراگیر کند. پس از نصب ۱۸۲ پنل خورشیدی در چاه‌نسر، هماهنگ شده تا تعرفه خرید برق نیز افزایش پیدا کند و در نهایت، این روستا بتواند الگوی موفق توسعه اقتصاد روستایی در کشور نام بگیرد.
فرمانده بسیج جهاد سازندگی کشور خاطرنشان کرد: اگرچه سخت است جنگیدن در این میدان، اما این فعالیت‌ها، هویت‎بخشی به فرد روستایی را در پی دارد و بر این اساس، هر روستایی که سرچشمه تولید و پویایی است، می‌تواند دلگرم باشد که به‌موازات محصولات دامی و کشاورزی، در محصولات فناورانه کشور نیز سهیم است.
به گفته وی، همان‌طور که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک زمان به نیاز کشور برای ساخت پالایشگاه لبیک می‌گوید، در مکان دیگری هم نسبت به ساخت نیروگاه خورشیدی روستایی اقدام می‌کند تا این موارد، در تکمیل زنجیره اقتصاد مقاومتی در حکم یک زنجیره به‌هم‌پیوسته عمل کند.
در انتهای این مراسم، سردار زهرایی دستور داد تا وام اشتغال‌زایی و هم‌چنین قیر موردنیاز برای بهسازی روکش آسفالت جاده روستا به قید فوریت تخصیص پیدا کند. فرمانده بسیج جهاد سازندگی سپاه پاسداران هم‌چنین به هرکدام از دختران نوجوان روستای چاه‌نسر، مبلغ ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی اهدا کرد.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->